Popular Posts

11/08/2010

Aktiviti ketika hujan...:)

     Musim hujan dan banjir sudah rancak di Malaysia kite ni, 'operasi pembersihan' oleh yang Maha Esa membawa rahmat dan kebaikan kepada semua ummat manusia, namun berapa ramaikah antara kita yang sentiasa mensyukuri nikmat2nya?moga2 Allah menggolongkan kita antara mereka yang bersyukur..amin.



     Bila hujan turun, ikan2 di sungai dan parit2 mulalah galak bermain-main. Si anak-anak muda di kampung2 jugak tidak kurang galaknya untuk memukat dan memancing ikan, aktiviti ini hanya bagi mereka yang berminat sahaja,jika tidak,pukat/pancing ikan di pasar je..hehe..

     Hari2 minggu dihabiskan alfaqir dan adik2 bradik yang lain untuk mencari rezeki di sungai2 sambil menghabiskan masa lapang bersama-sama. Di samping menjimatkan wang, menangkap ikan sungai jugak sangat best sebabnya kita makan hasil titik peluh kita sendiri dan ikan-ikan di sungai kat kampung2 ni masih lagi tidak dicemari oleh sisa2 toksid yang merbahaya..ikan-ikan sungai pun tidak kurang lazatnye..(^_^)





     Alfaqir tak nak lah cakap panjang..nak upload gambar2 ni je sebagai kenangan buat ahli keluarga...

 main-main air selepas penat memukat ikan..huhu..


 'OPS' Ikan separau..hehe


 dibantu oleh asistant tegal..anak penakan alfaqir


 berusaha!!!mencari rezeki untuk dibawa pulang..haha

 nampak macam cetek..tapi adik alfaqir ni pijak atas batu..kat tepinya sedalam paras dada..huhu

~TAMAT~

p/s : Abg mie,Adik Alim,Abg Chik,Arif...bila nak turun mukat pulak?xsabar nih..:P 

 
post signature

No comments:

Post a Comment


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget