LinkShare  Referral  Prg

Popular Posts

1/09/2010

7 jan 2010...Puteriku lahir ke dunia fana...Alhamdulillah

Bismlillah Walhamdulillah,

segala puji hanya bagi Tuhan yang menjadikan sekalian Alam,yang menghidupkan dan mematikan,yang memberi nikmat dan menarik nikmat...selawat dan salam ke atas junjungan besar Saidina Muhammad Sallallahu A'laihi Wasallam..


Alhamdulillah,tanggal 7 januari 2010 merupakan tarikh yang amat bermakna bagi alfaqir dan zaujah apabila permata yang ditunggu-tunggu selama ini akhirnya memperdengarkan tangisannya dikala jemaah subuh di masjid usai menyembah Allah yang Esa...








Kesyukuran dan kegembiraan yang diperolehi ditunjukkan dengan sembah dan sujud syukur alfaqir pada Yang Maha Esa.buat mase skrg,alfaqir tidak sempat rasenye untuk menceritakan detik2 ketika sebelum,semasa dan selepas kelahiran.disini alfaqir hanya ingin berkongsi sedikit sebanyak gambar baby yang baru kenal alam yang fana ini...cukuplah alfaqir copy cerita dari web KPT yang sudahpun terlebih dahulu men'interview' alfaqir...terima kasih buat semua yang terlibat secara langsung atau tidak..semoga Allah membalas jasa kalian dengan rezeki dan rahmat yang melimpah ruah..amin ya robbal 'alamin.....

Untuk melihat gambar baby lagi,sila klik sini(ke kembara's gallery

*************************************************

Kaherah, 7 Januari 2009 – Hospital Taufiqiyah bergema dengan suara tangis seorang puteri yang baru melihat dan menghirup nafas dunia. Maka segala puja dan puji hanya layak untuk Allah s.w.t, yang telah mengurniakan nikmat kepada hambanya. Syukur juga kepada Allah kerana bekas Ahli Jawatankuasa Tadbir Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (AJKT KPT) sesi 2008/09, Ust Mohd Syamshul bin Sidek serta pasangannnya Ustzh Wan Noor Mursyidah atas nikmat yang Allah limpahkan dengan kehadiran ahli baru dalam keluarga pasangan ini.

Ust Syamshul ketika dihubungi oleh KPT melahirkan rasa syukur yang tidak terhingga dan merasa gembira kerana isteri beliau selamat melahirkan seorang puteri yang bakal menjadi mujahidah menegakkan syiar Islam. Puteri seberat 2.9 kilogram yang masih belum diberi nama itu selamat dilahirkan pada pagi khamis, bersamaan 21 Muharram 1431Hijrah, awal daripada tarikh yang dijangkakan, iaitu pada 21 Januari ini.

 



Beliau sempat menceritakan bagaimana perasaan cemas saat menanti kehadiran cahaya mata buat kali pertama. Perasaan ketika itu hanya Allah yang tahu. Katanya lagi, doa, selawat dan tawakkal tidak putus-putus diungkapkan ketika menanti diluar bilik bedah. Ustazah kemudiannya dimasukkan ke dewan bedah tepat jam 5.40 pagi selepas sahaja azan subuh dilaungkan. Setelah hampir setengah jam menunggu, akhirnya terdengarlah suara seorang bayi selamat dilahirkan. Air mata kesyukuran tanpa disedari menitis perlahan, ujarnya lagi.

Beliau merakamkan penghargaan buat Ust Azizi dan zaujah, Ust Sabri Yamin dan zaujah yang banyak memberi semangat dan khidmat nasihat. Ust Ismail yang turut menemani beliau selepas pembedahan, dan juga semua yang terlibat. Semoga Allah berikan kejayaan dalam imtihan buat mereka semua. Jazakumullah khairan jazak ucapnya mengakhiri perbualan.





Seluruh AJKT, HEWI dan Ahli KPT memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah kerana kedua-duanya (Ustzh dan bayi) selamat melahir dan dilahirkan. Tahniah juga kerana kini sudah bergelar Abi dan Ummi. Semoga dengan kehadiran ahli baru ini, Allah limpahkan rezeki dan kebahagiaan hingga ke akhir hayat dan mendoakan agar puteri kalian menjadi anak yang solehah.

Oleh: Unit Berita Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu(KPT)


post signature


13 comments:

  1. mabruk buat keduanya...=)) comelnye ank sdare baru ambe...huhu...=)) mabruk...mabruk...=))

    ReplyDelete
  2. tahniah untuk kamu berdua.. comel baby tu.. nape syidah kene bedah?

    ReplyDelete
  3. --> ehsas jadeed

    syukran...doakan sume sentiasa selamat...insyaAllah..:D

    ReplyDelete
  4. --> aniemz

    terima kasih anim...syidah kne bedah sebab jalan x terbukak..beby dah turun kat bawah dah,juz jln je yang xmahu terbuka..1 lg sb doktor dah masukkan air..kalau lambat,maybe risiko pada baby..huhu

    ReplyDelete
  5. --> kak maiyah
    terima kasih kak..:)

    ReplyDelete
  6. comelnya.eii geramnyer..mabruk2

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...comelnye...selamat jadi ummi dan abi atau panggilan yg sewaktu dengannya...salam gembira dari malaysia :)

    ReplyDelete
  8. --> Amar90@ Muzani
    syukran awi2..mehla jalang rumah..bleh ammu muzani bace2 skit ke beby ambe..hehe...:D

    ReplyDelete
  9. tahniah la mesol n idah .....
    bile nk balik kg ...x sabo nk tgk anak pupu ,,huhuhu,,

    cm sape eh ank 2 ,,huhuhu

    ReplyDelete
  10. --> achik fiqah
    mekasih,
    hehe..balik tggulah 6 bulan agi..insyaAllah balik lps pekse akhir..

    muke die gabungan..ummi n walidnye...hehe..tapi klu skali tgok..mcm nenek dia(mak syidah)..huhu

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah,tahniah ya akhi wa ukhti
    bahagianya baby girl...akak teringin baby girl Allah belum izinkan lagi.

    ReplyDelete
  12. --> um.masyitah
    syukran...alhamdulillah..rezeki dpt baby girl,xpe,insyaALLAH..nnti adelah rezeki tu dapat baby girl...girl or boy...semuanya dtg dari Allah...rezeki Allah terimalah dengan rasa syukur..insyaAllah Allah tambahkan rezeki kita..:)

    ReplyDelete


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget