Popular Posts

4/20/2009

Peringatan bersama buat pelajar mesir ikhwah dan akhawat

Gambar:sekadar hiasan



Diharap kepada semua mahasiswa dan mahasisiwi Azhar berhati-hati apabila didatangi orang arab yang bertanya tentang waktu... Mungkin si penanya memang betul tidak ada jam ,terkadang juga dia ingin menguji kemampuan bahasa arab anda(jika silap cakap, mungkin anda ditertawakan), atau mungkin juga dia ada niat jahat untuk meragut. Bila dalam situasi begini,
JANGAN SESEKALI
melihat jam di henfon/henset atau apa sahaja yg anda gunakan untuk mengetahui waktu...kerana, pernah berlaku pada seorang siswa Indonesia yang melihat henfonnnya ketika ditanya, lalu penanya tadi mengeluarkan pisau dan mencederakan lengan siswa berkenaan lalu melarikan henfon siswa tersebut. Mujur ada kawan-kawannya yang berjaya mengejar dan menangkap si pencuri tadi. Sekarang, si pencuri di tahan polis...Jika penanya mencurigakan, jawab sahaja"Musy ma'aya sa'ah"(Saya takde jam)

sekian sahaja untuk peringatan bersama

post signature

7 comments:

  1. bawak je jam dinding, x dop sape nak ragut rasanyer....ngeeee!

    ReplyDelete
  2. hahaha..ambo stuju ngan cadangan bro_mie..sape2 yang sudi mengikut cadangan tuh silakan saja..hehe

    ReplyDelete
  3. peringatan yang baik.. ana pun selalu kene tanye soklan camni, tp ana wat xtau je...

    ReplyDelete
  4. to pujaans..
    em..alhamdulillah..sekarang ni macam2 dah berlaku..tambahan plak dah masuk musim panas..kite pakai baju nipis dan singkat pun boleh jadik penyebab berlakunya kecurian seperti seluk saku dan sebagainya..so,sekarang perlulah kite tingkatkan kepekaaan dan kehati-hatian kita..semoga Allah sentiasa melindungi kita dari mara bahaya..ameen..
    syukran sudi komen ye..

    ReplyDelete
  5. hehe.. mcm tu ke? klu xreti bhs Arab? geleng2 je la.. mmg xphm dia ckp pe..

    Sudah komen pict di sini.. http://rujukankiter.blogspot.com/2009/04/no-komen-with-this.html? Perlu seseorg utk penjelasan..

    ReplyDelete
  6. arab pun xleh caye jugak yer..iskh iskh iskh

    ReplyDelete
  7. A: Sa'ah kam dilwa'ti?
    B: Nta awiz kam?

    Haha!

    ReplyDelete


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget