Popular Posts

3/15/2009

syu'un,keropok dan corak...

Dah lame rasenye tak memasukkan gambar2 aktiviti yang dilakukan walhal banyak je gambar yang diambil.oklah,ni dah upload sikit2,nak upload maklumlah..malas nak tggu upload tu.dalam seminggu ni je kerap pergi ke syu'un tullab(pej.urusan pelajar) sebabnya visa dah nak mati jadinye kenelah buat surat pengesahan pelajar...yang nk cerita kat sini ialah...tgok gambar kat bawah tu...



gambar: dua orang pelajar sedang berurusan








jalan menuju ke syu'un





syu'un yang dilengkapi alat penghawa dingin

okeh,dah lihat kan gambarnye...sebenarnye itulah syu'un yang baru siap dan berwajah baru.kalau syu'un yang sebelum ni,masyaAllah...tak payah nak ceritalah keadaannya.papepun,Alhamdulillah Universiti Al-Azhar dah berubah semakin baik."hari ini lebih baik dari semalam".

tapi kalau bangunan je yang bertukar,tak jadik jugak sebabnya perkhidmatan masih tahap yang kurang memuaskan hati para pelajar terutamanya penulis.penulis terpaksa berulang alik ke kuliah sebanyak tiga kali untuk membuat surat pengesahan pelajar.

hari pertama : anta mari esok la ye
hari kedua : selepas isi borang,kene tggu 3 jam(lepas solat zohor) baru bleh ambil.oklah daripada xbleh buat.penulis tggulah selama 3 jam.then ke syu'un nak ambil surat tu.nak tau ape dia cakap?

pegawai syu'un : "awak datang esok ye lepas zohor sebab tukang cop surat tak datang"
pergh!!!..bengang btul penulis dengan pegawai tu,dahla kene tunggu 3 jam..tapi takpela.sabar2..

hari ketiga : barulah bleh siap surat pengesahan pelajar tu.legaa....alhamdulillah

P/S : "sentiasalah perbaiki dirimu"



baiklah,pergi kepada cerita seterusnya plak...keropok lekor..yang ni malas nak cerita panjang.cuma penulis dan zaujah kesayangannya belajar nak buat keropok lekor...manela tau kot2 balik nanti boleh jadi pengusaha keropok lekor..hehe..setelah habis ikan2 disiang2kan dan dileraikan badan dengan tulang...maka dicampur dengan serbuk bernama nissya(btul ke x ni?) maka hasilnya adalah seperti yang kat bawah ni..haha..korang jangan gelak tau..walaupun kontot2,tapi sedap tu..hehe

sedaapnye..nyum3..:mKening:


keropok lekor dua sejoli..haha




eh,ape plak ni???haa..kalau korang nak tau..inilah corak hasil lukisan artis yang paling seni dalam sejarah..hehe..
cantik kan?subhanallah...kalau nak tau,corak ini secara tak tersengaja telah terjadi dalam cawan.penulis dan zaujah terpegun melihat corak yang terbentuk dalam cawan itu...memang indah ciptaan Allah...penulis tak sampai dek akal nak ta'liq camne bleh jadi bercorak begitu...mungkin sahabat2 diluar sana boleh bantu kebuntuan kami ini...kalau tahu,sila maklumkan ya..hehe..



rasanya dah banyak berceloteh..cukuplah sekadar ini..nanti akan datang penulis upload lagi gambar2 menarik ye..semoga ketemu lagi..ma'assalamah.....

No comments:

Post a Comment


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget