LinkShare  Referral  Prg

Popular Posts

2/16/2009

BarraH!!!!!

:mThinking:cmne ek nak mula..tajuk tu dah gempaq dah..tapi xtau nak menulis lak..ish,ni la kelemahan yang ada pada diri penulis...berlagak nak menulis konon..huhu..tapi xpelah,cuba sikit demi sikit.
sekarang ni dah jadi ahli qaryah baru walidain,kebetulan dapat jiran melayu,orang kedah(k.G)...baik pulak tuh.:mGelak:.sebelum ni,semua jiran arab..terasa macam tinggal berdua je kat satu bangunan..maklumlah,masing-masing buat hal sendiri...orang bandar katekan.:mNgumpat:
memanglah seronok,ape taknye...jika penulis ada urusan di luar,xla tinggal isteri kesayangan sorang2 di rumah...:mHihi:

tapi...perancangan Allah lebih hebat..

xsampai sebulan kami berjiran,akhirnya jiran tu dah kene BaRRAH!!(halau keluar) dari rumahnya..kesian betul,diberi notis 48jam untuk mengosongkan rumah..ish3..:mSad:zalim macam israel..xdapat nak rase berjiran dengan orang melayu lagi..
hati tertanya2 kenapa mereka dibarrah???:what:
tanya punya tanya,banyaklah sebab tuan rumah jadikan alasan untuk membarrahkan mereka,antaranya:
1) dituduh sebagai markaz
2) dituduh tinggal ramai dan melebihi had(x betul pun tuduhan die)
3) macam2 lagi lah...

kalau ikutkan,xkan bergoyang pokok kalau xde angin yang meniup...:mMuka:so,kesimpulan yang dapat penulis buat ialah mesti ade yang berdengki.kenapa penulis kate begitu??sebenarnya dihadapan rumah K.G iaitu bersebelahan dengan rumah penulis ade sekeluarga yang suka ambil berat tentang keadaan sekeliling:mNgumpat:. memang terlampau peka hinggakan boleh disimpulkan sebagai 'busy body'.memang betul ape yang dipesan orang tuan rumah penulis kepada penulis sebelum masuk ke rumah sekarang ni,katanya"jage2 skit dengan jiran arab kamu tu"

khulasohnya(kesimpulan)...cakap banyak dah tak gune sebab jiran penulis dahpun kene keluar.mmg sedih yang amat.didoakan kepada k.G n k.M sabar dalam ujian kat mesir ni.

pengajaran dari cerita ni:
1) 'Busy Body' akhlak yang amat tercela
2) elakkan daripada mengumpat..hehe:mHihi:banyak dosa yang akan dapat jika mengumpat
3) sabar dan tabah dalam menghadapi ujian di bumi anbiya'.

oklah,itu saja untuk kali ini..kalau ada teguran,silakan dan biarlah secara berhikmat...syukran n massalamah...:mSurrender:
**************************************************************************

No comments:

Post a Comment


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget