Popular Posts

1/29/2009

tugas Vs imtihan

~~~imbasan 3 minggu yang lalu~~~

Dalam kehangatan dan kekalutan untuk menghadapi imtihan fasa pertama,tentunya masing2 tekun mengadap kitab2 kuliah dan menghadamkan dalam dada sebagai persiapan untuk berperang di medan imtihan nanti...tapi bagi seorang yang mempunyai amanat lain pula situasinya..huhu...begitulah yang berlaku tiga minggu yang lalu...dalam persedian utk imtihan fasa pertama,aku mendapat satu misi penting pertama selepas pegawai negeri pulang ke tanah air.

Mmg dah menjadi tugas aku sebagai biro perumahan Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu.tugas aku melibatkan masalah kerosakan rumah2 ahli khususnya.sementara pegawai baru datang,aku kenelah ambil berat tentang kebajikan sahabat2 di asrama Terengganu.baru-baru ini,berlaku black out di sebuah rumah akhawat(pljr.pempuan) di rumah Terengganu.selepas diberitahu oleh timbalanku,aku meminta tolong sahabatku untuk bergegas ke tempat kejadian,cewah..macam 991 lak..maklumlah,aku sekarang tak tinggal di rumah terengganu lagi,sejak bergelar mutazawwij ni...terpaksalah menetap di luar asrama.so,kenelah mintak bantuan orang lain dulu...beselah,hero lambat sikit..hihi..
~~~~~~~~~

setelah sampai di rumah tersebut,aku dimaklumkan yang fius rumah itu terbakar..masyaAllah..nasib baik tak terbakar rumah.boleh dikatakan punca terbakar fius itu ialah disebabkan penggunaan voltan yang tinggi dalam rumah itu.difahamkan oleh ahli bait rumah itu bahawa mereka ada menggunakan 'heater'.mmg seronok mggunakan heater,tambah2 musim sejuk ni..tapi,jika berlebihan penggunaannya.ia akan merbahaya(kalam Us.Ismail-pembantu terbaik biro perumahan)..contohnya..mcm dah terjadi kat rumah akhawat nih..



~inilah akibat penggunaan voltan yang tinggi~




selepas mendapatkan fius yang baru dari kedai elektrik berdekatan,segala masalah dan kerosakan yang berlaku dapat diatasi...segalanya dengan bantuan sahabat-sahabat aku yang sangat mengutamakan kebajikan sahabat2 di mesir ini..terima kasih kepada mereka berdua(Us.ismail+Us.nasir)


sempat lagi posing tuh...ikhlaskan niat tuh..huhu


Us.Nasir yang malu2..hehe~~


p/s :~buat sahabat2.jangan gunakan elektrik dengan berlebihan..risikonya tinggi
~kalau fius dah 'tendang' ,jangan angkat lagi..pastikan dulu puncanya...sebab mmg
fius direka automatik,jika ada masalah,ia akan tendang sendiri(khususnya akhawat)
~terima kasih kepada yang banyak membantu..Allah sahaja yang mampu membalasnya..



1 comment:


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget