LinkShare  Referral  Prg

Popular Posts

8/10/2008

sudah haru lagi biru..haha.

-gambar hiasan-

Begitulah betapa haru dan birunya tajuk aku kali ini... huhu...walaupun ianya begitu seronok..tapi ia tetap memenatkan.

Kolokium ilmuan yang dirancang pada baru2 ini oleh PERSSEKUTUAN MELAYU REPUBLIK ARAB MESIR(PMRAM)akhirnya berjaya dijalankan walaupun kami di pihak adhoc pelaksana mengalami pelbagai dugaan dan cabaran.begitulah adatnye berjuang.kita mestilah sentiasa bersedia menghadapi apa jua keadaan sekalipun ianya amat pahit untuk kita terima hatta ianya adalah kenyataan.program ini adalah siri yang terakhir bagi pelajar2 baru yang datang melalui Sijil Tinggi Agama Malaysia(STAM)dan Muadalah(MOU)yang baru2 ini kecoh mengenai pembatalan MOU.apelah nasib mereka yang sememangnya berangan2 menyambung pelajaran di mesir tiba2 terhalang dengan pembatalan tersebut.agak tidak adil aku rase..tapi...begitulah,mereka yang ada kuasa mampu membuat ape sahaja..menjajah,menindas,menghalang,menyiksa dan sebagainya.

Aku merupakan seorang adhoc bagi program tersebut..walaupun hanya memangku biro dakwah kerana program tersebut adalah di bawah lajnah dakwah PMRAM,namun ianya tidaklah alasan untuk aku menarik diri untuk menjadi antara penggerak program tersebut.jika dinilai dari sudut pengalaman...mmgla jauh berbeza dengan pelajar2 lain yang masih ramai yang terlebih..terlebih..dan terlebih layak daripada aku.

okeh,berbalik kepada crite kolokium tadi..untuk pengetahuan korang semua,dugaan yang terpaksa kami lalui untuk program tersebut adalah perubahan venue program disaat2 akhir...lebih tepat lagi aku bleh katakan sehari sebelum program.program yang pada awalnya menggabungkan antara pelajar lelaki dan perempuan akhirnya terpaksa diasingkan kerana keadaan tempat yang dapat disediakan tidak mampu menampung jumlah peserta yang berdaftar..

kalau dah berpisah..bermakna seorang ajk pelaksana akan memikul tanggungjawab yang lebih berat.ape yang lebih mengharukan aku ialah pengarah program.pengarah yang berasal daripada Johor itu amat kekalutan sehingga aku amat mengasihaninya yang tak terhingga.ish..kalau aku yang jadi pengarah..mau pitam aku dibuatnye..tapi begitulah,kalau tidak berkaliber..mmg orang tidak akan meletakkan tanggungjawab sebagai pengarah program.walaupun kekalutan,segala masalah kami hadapi dan harungi bersama..itulah ukhuwah islamiyah.tolong menolong kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran.

setelah bertungkus lumus dan menghadapi pelbagai kerenah para peserta..program sehari yang kami jalankan akhirnya dapat ditamatkan dengan jayanya.alhamdulillah.benarlah kate saudara pengarah,jika kita yakin dengan pertolongan Allah..maka kita akan dapat harungi segalanya dengan baik.itulah kelebihan kita membantu agama Allah s.w.t.

terima kasih dan beribu2 kemaafan kepada semua adhoc pelaksana sekiranya aku tidak menjalankan tugas yang diamanahkan dengan baik.ape2 pun..pohonlah keampunan dah rahmat kasih sayang Allah.semoga kita thabat dalam perjuangan...amin...wassalam(ss)

No comments:

Post a Comment


1. Berilah Teguran/Komentar Walau Sepatah Kata..
2. Komenlah Dengan Nama dan Blog Sendiri
3. Boleh Guna Kod² Seperti Ini < b >, < i >, < a >

Followers

[:: sembang-sembang ukhuwwah ::]


ShoutMix chat widget